نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار معارف ایرنا، در پیشگفتار این كتاب به نقل از حجت الاسلام و المسلمین 'حمیدرضا ارباب سلیمانی' دبیر ستاد عالی كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور آمده است: این نظام نامه همه اصول و قوانینی را در بر دارد كه برای گردآوری، سازماندهی، مدیریت، برنامه ریزی و ارایه انواع مختلف خدمات كتابخانه ای و تولید انواع پایگاه های اطلاعاتی در كتابخانه های مساجد ضروری است.

نظام نامه جامع كتابخانه های مساجد كشور برای همه مدیران و مسوولان دبیرخانه های استانی كه به طور مستقیم با فعالیت های كتابخانه ای در ارتباط هستند، ارسال و نظرات و پیشنهادات آنها در نظام نامه اعمال و موارد ایراد اصلاح شده است.

گرچه تلاش شده تا این نظام نامه از جامعیت و مانعیت لازم برخوردار باشد اما به دلیل فقدان الگویی ملی یا بین المللی در حوزه تدوین نظام نامه های كتابخانه ای و پیشرفت علم و فناوری در این حوزه بدیهی است كه اثر حاضر خالی از ایراد نخواهد بود.

این كتاب از فصل هایی چون كلیات و تعریف، كتابخانه های مساجد، دبیرخانه ستاد عالی كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور، طرح و برنامه ها، شیوه نامه های اجرایی، خدمات عمومی در كتابخانه های مساجد، خدمات برای گروه های خاص و بازدید و نظارت تشكیل شده است.

در بخشی از این كتاب می خوانیم: اینك كه كتابخانه های مساجد به مدد دولت اسلامی از توان دولتی نیز برای توسعه خود استفاده می كنند ضروری است تا همه فعالیت ها یكسان شده و به صورت شبكه كتابخانه های مساجد از سازماندهی مناسبی در حوزه مدیریت و اجرا بهره مند شوند.

سالانه بیش از صدها میلیارد ریال از محل بودجه های دولتی برای تهیه منابع و تجهیزات كتابخانه ای برای این كتابخانه ها هزینه می شود این هزینه كرد فراوان به برنامه مناسبی برای مدیریت نیاز دارد تا علاوه بر استفاده بهینه از بودجه های اختصاصی نسبت به نگاهداشت سرمایه های ملی و بروز استعدادهای نهفته مردمی به خصوص در مناطق محروم كشور اقدامات جدی صورت پذیرد.

كتاب نظام نامه جامع كتابخانه های مساجد كشور در شمارگان سه هزار نسخه و با قیمت

80 هزار ریال به تازگی منتشر شده است.

فراهنگ 1883**1588





:: برچسب‌ها: ساحل , سان فرانسیسکو , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: